Quina nit!

Escrit per Francesc Sintes Giménez | 10 Mar, 2008

    Ha estat una nit terrible. Excepte el resultat aconseguit per Nafarroa Bai, diria que pel que fa a la resta m'han estomacat de valent. Sortosament ha guanyat la Reial Societat i ahir ho feia País de Gal·les a Dublín amb un assaig meravellós de Shane Williams "el petit ballarí d’Oosprey". Anit passada, la bleda que m'han clavat ha estat històrica. Els motius són diversos. Anem a pams.



    El PSOE ha tret un resultat que s’apropa a la majoria absoluta i açò és, per a mi, un desastre. No em crec, i voldria equivocar-me, que d’ara en endavant ens plogui ni la meitat dels diners que generosament aportam a la “Villa y Corte”. Accept això no obstant que el PSOE tracta millor el que consider el meu país i que el seu tarannà és força més agradable que el del PP; a partir d’aquí cap diferència important.

    El PP ha tret més vots dels que jo desitjava. Calia ferir tant els catalans per continuar a l’oposició. Han posat en perill la convivència i açò és greu i gairebé imperdonable.

    EU ha estat a punt de desaparèixer, la qual cosa m’hauria satisfet. Coincidesc bastant amb ells pel que fa a la política ecològica que defensen i amb la proposta de fer una Espanya plurinacional. En discrep quant a política internacional i sent per ells la mateixa fòbia amb què em tracten com a jueu. Curiosament, em cau prou bé Joan Herrera: un bon candidat.

    El fracàs del nacionalistes m’ha dolgut. S’han salvat els que em cauen pitjor. els del BNG; una tropa impresentable. A part d’aquests, solament cal destacar els resultats dignes, però no bons, de CiU, i el bons d’Uxue Barkos, la meva musa parlamentària. Fluixets els d’EAJ-PNB i lamentables els d’EA, Unitat i Esquerra Republicana. Convindria que mestre Carod es replantejàs el seu suport a Montilla.

    La senyora Rosa Díaz, també ha tret representació i això em dol. Labordeta no, i em cau molt bé. Ciutadans ha fet el ridícul: una de les poques bones notícies de la jornada.

    L’abstenció ha fracassat, tret de al Paí Basc (i amb reserves). Atès que jo era partidari de no votar per castigar els que abusen del sistema: he perdut. Tanmateix, he guanyat per una altra banda: ha vençut la democràcia, que no em cansaré de defensar.

    La COPE i tota la tropa d’exaltats madrilenys s’haurien de replantejar la seva estratègia. Solament ABC manté una postura digna i respectuosa.

    I bé, el PP ja no podrà dir que aquest cop han perdut per unes circumstàncies anormals. Aquest cop han d’assumir que no han guanyat i deixar estar els atemptats de l’11-M de 2004. S’ha de saber perdre. Confii que el PSOE també sàpiga guanyar.


12 comentaris i 0 retroenllaços

    Escrit per Joan 10 Mar 2008, 12:15

    i el braça va perdre,fent un bon ridícul un altre disgust per afegir.

    Escrit per Joan 10 Mar 2008, 12:29

    per cert l'antipatia que hi ha al món encontra dels sionistes se'l guanyen a pols dia a dia.
    És desmesurat la repressió de l'estat d'Israel, diguis el que diguis. Hi ha zones de Palestina que és calcat a l'holocaust

    Escrit per Francesc Sintes 10 Mar 2008, 12:33

    Veig que m'ho havia deixat i ho he fet sense voler. Va perdre a futbol i a hoquei herba. Ho tenim magre.
    Quina nit!

    De qualsevol manera, veig que som l'únic que reconeix que em van fotre uina bona maçada, altres (em referesc a polítics, encara donen excuses).

    Escrit per Francesc Sintes 10 Mar 2008, 13:08

    Joan,

    Durant l'Holocaust, mataven més gent amb una hora que Israel en 50 anys. La població jueva, és avui de 13'3 milions de persones, sense l'Holocaust arribaria als 30 milions.

    Jueus a Israel n'hi ha hagut sempre des de fa 3500 anys. Quan hi tornen, hi havia 115.000 àrabs segons el cens turc de 1880. Aquests àrabs incloïen tot Palestina (terme jueu, per cert), és a dir Israel, territoris ocupats, part del sud del Líban i el 80 % de JOrdània (que també és Palestina). Malgrat el suposat Holocaust que han patit, s'han multiplicat per 80! Trobes que es comparable?

    Aquests dies es parla del fet que els jueus hagin tancat l'accés a Gaza. Curiosament Egipte ha fet el mateix i ningú no protesta. Diuen que Israel no els dóna petroli, ho fa Egipte? Quin país en guerra dsubministra combustible a l'adversari? Israel va conquerir Gaza a Egipte i Cisjordània a Jordània. Part de Gaza va ser expropiada, pero les dues parts més riques van ser comprades. Una d'elles dues vegades!!! El tema és molt llarg.

    Com va dir el fundador de l'OAP a l'ONU: Palestina és un invent sionista. Açò no és Palestina, és Síria del Sud!!! Fa unes dècades Europa deia . Jueus, anau a Palestina. Ara diuen: Jueus, sortiu de Palestina. Hauria passat si encara comprassin avions mirage i armament al Pacte de Varsòvia?

    Dissortadament, quan algú no sap de què parlar, ho fa contra Catalunya o contra Israel (tema que es veu que tothom domina). I t'ho diu un antic antisemita que va decidir estudiar el tema i es va endur una bona sorpresa.

    Escrit per Joan 10 Mar 2008, 13:34

    Encara que tinguessis raó, els fets són irrefutables. Que hi ha Palestins que empren el terrorisme, si. Que Israel fa terrorisme d'estat, si. Un estat que es bassa sobre el terrorisme i anant conquerint terreny a sang i foc, me sembla que en el temps que correm ara no pot anar bé.
    Els jueus basen la seva raó perquè ho diuen les escriptures, es a dir per designi diví. Sols per aquest fet per mi la raó no la tenen.

    Escrit per Francesc Sintes 10 Mar 2008, 13:58

    No, les escriptures hi tenen una part de sentit i per segons qui. Un 50% dels israelians són laics i en passen. En el moment més delicat, almanco 8000 jueus vivien a Palestina. A Jerusalem, per exemple, des de 1840 eren majoria. Les dades les agaf de material musulmà.

    A Hebron hi han viscut des de l'any 1500 a.C. tret del periode que va de 1929 a 1948 (després de l'assassinat de molts). Parts dels que van sobreviure hi van tornar després. Com que les cases eren ocupades van fer la famosa colònia de Quiryat Arba. A Safed, etc, també hi han viscut ininterrompudament. Hi ha sinagogues de diversos segles i s'hi van redactar el Talmud de Jerusalem i el Zohar, etc. Açò que només hi havia musulmans és fals: eren majoria, açò és cert, i tenien uns drets. Aquí tens raó.

    Tothom sap d'on van arribar els jueus des de 1920, bàsicament. El que ningú no explica és d'on van arribar els palestins. El mateix Arafat era egipci. També venien de fora. Multiplicar-se per 80 en 110 és del tot impossible. D'on provenen la majoria de palestins? És un misteri. Se sap que quan van arribar els jueus, en van baixar 350.000 (sirians) de la província de Hauran. A part d'aquests, dels altres no se'n sap res.

    Escrit per ricard 10 Mar 2008, 15:06

    Francesc, em sembla bé que el hoquei o el fracás dels nacionalistes no et deixi dormir bé, però divendres hi va haver un a Mondragón que va perdre el partit de la seva vida. Em sembla indigne que no en facis cap comentari.

    Escrit per Francesc Sintes 10 Mar 2008, 15:09

    Tens raó, Ricard: mea culpa, tot i que em semblava que hi havia un tros de l'article que hi feia referència (abstenció al País Basc), però no d'una manera prou explícita. És una vergonya i està bé que m'ho retreguis.

    Escrit per Marcel 10 Mar 2008, 23:13

    posats a passar llista també hauries de parlar dels morts kurds, palestins, txetxens, tots els altres bascos , els de la dictadura espanyola, de Cuba .............................................................
    Sinó tindràs mala consciencia i en ricard et renyarà altra vegada.

    Escrit per marcel 11 Mar 2008, 01:41

    Francesc: bona rectificació.
    Marcel: el que tu i jo puguem escriure anònims aquí, sense que la policia ens vengui a buscar a casa (tècnicament ès bo d'esbrinar, ho podríen fer per la IP) ho hem conseguit gràcies a valents com n'Isaies, no a covards com el que el va disparar. Un respecte.

    Escrit per Francesc Sintes 11 Mar 2008, 11:08

    Hi ha dos Marcels? Supòs que sí. I efectivament, els bascos no són els únics que no poden sortir al carrer a dir el que pensen i açò és lamentable.

    També he de dir que de la mateixa manera que molts tenien raó quan es van queixar de la pitada i intent de boicot a María San Gil, etc, m'agradaria que també es criticassin les pitades a Zapatero quan va anar a votar. O a qui fos, ja que estic segur que molta gent va rebre un tracte semblant. Tots ens hauríem de calmar una mica.

    Escrit per Marcel 11 Mar 2008, 11:47

    en marcel 2 no ho ha entés, fins i tot amenaça un poc. Deu escoltar la Cope.

Deixa el teu comentari








 authimage