El domicili de l'alcalde

Escrit per Francesc Sintes Giménez | 3 Set, 2007

    La relació d'Alaior –de part dels alaiorencs, vull dir-- amb les festes és ben curiosa. No solament no les celebrem, sinó que a més a més les substitutes són modificades segons d'on bufa el vent. Si fa uns cent anys vam deixar de celebrar les festes del nostre poble, que eren dedicades a sant Pere, i vam començar a abocar-nos a les mig foranes organitzades en honor de sant Llorenç, actualment els actes centrals d'aquestes també semblen haver canviat.


    Encara no fa cinquanta anys s’hi organitzava un tercer jaleo, cosa que en feia, de Sant Llorenç, unes festes úniques a l’illa. A altres pobles, ha tingut un cert èxit d’organitzar un jaleo d’ases. A Alaior, en canvi –i a Sant Climent, em sembla— hom prefereix de fer l’ase en acabar els jaleos més nostrats. Ja sigui com a acte de penediment per l’abús de l’alcohol, ja sigui per matar l’excés de calor, el jovent demana de quedar remull d’aigua. Gin i aigua s’han convertit així en elixirs reclamats pel poble. I mentre el poble és amarat de suc mercès a una generala d’aigua mal gastada, el pobre porró que abans refrescava i perfumava amb l’aigua-ros que conté roman cada cop més oblidat. Tot canvia. De regalim perfumat, a “manguerada” o “poalada”.

    Tanmateix, el més curiós és la nova afecció per l’insult. Jo mateix, fa uns vint-i-cinc anys, en vaig fer una demostració. Durant el repartiment de les canyes, em vaig dedicar a dir de tot menys “polit” al jutge de pau. En acabat, el bon Benedicto, em va cridar i d’una manera molt educada em va comentar l’afer i em va fer reflexionar sobre el que li havia dit. Així, mentre baixàvem a dinar, jo m’excusava i aprofitava per estalonar-me sobre les seves espatlles, tot aprofitant que seguíem una ruta compartida, per arribar d’una manera més còmode a casa. I sobretot per vèncer un desequilibri evident, provocat per l’abús de cervesa. El devia deixar ben brut, però des d’aquell dia vam mantenir una bona relació. Em va demostrar que era molt millor persona que no jo.

    Enguany, l’after-jaleo ha estat un nyap, una demostració que el poble està confós. No sé si hi està perquè sí, perquè si algú provoca aquest estat d’eufòria agressiva o si simplement és que alguns mesclen conceptes. Acabar la festa insultant l’alcalde, ja és lleig. El motiu, és indiferent. L’insult sempre és sobrer. Si no els agrada com ho fa, hi ha una cosa que són les eleccions, on la gent pot escollir un candidat amb qui se senti més identificada. No m’estaré de dir, de passada, que la recomanació de l’alcalde d’intentar disminuir el cabal d’aigua ruixat, em sembla una decisió correcta. Llevar el “fanguetti” que restava a la plaça en acabat, no era senzill per als responsables de la neteja.

    El més greu, però, és que el poble no sap on és el domicili de l’alcalde. Em fa la impressió que hom pensa que encara hi ha “mandamaseses full-time”. I és que el domicili de l’alcalde és al carrer Major. A certa casa ubicada al dedicat a l’escriptor Miguel de Cervantes, hi viuen el ciutadà Pau Morlà i la seva família i no l’alcalde. Convé que aquest detall es tengui en compte. O que el tenguin en compte els que es van errar d’indret. El gin ja ho fa, en aquestes coses. El gin i el telèfon mòbil. O, sobretot, un mal perdre. Ara sí que necessit una bona dutxa.



29 comentaris i 0 retroenllaços

    Escrit per espumoso ponto 03 Set 2007, 21:51

    Igual aspiran a un puesto politico.
    Mira los de esquerra republicana,despues de asaltar la casa de un periodista,han sido premiados con la conselleria de interior del gobierno de Baleares. Todo un ejemplo

    Escrit per Una que va sofrir l'insult 03 Set 2007, 22:35

    Francesc, tot al que va passar despés del jaleo a Alaior va ser una vergonya, per part dels joves i no tant joves del (PP), ja que alguns d'aquests no saben o no entenen que es una democràcia, que són uns resoltats electorals, i el més greu de tot que confonen els llocs privats amb els públics. Barregen les coses, el moment de dir-les i la mala educació emprant l'insult contre als qui no pensem com ells. Ho dic amb tanta seguratat perquè jo era a la plaça mentres van passar els fets tan desagradables.
    Per tant, ho vaig viure amb primera persona, ja que vaig ser insultada per un parell de (Homes) amb el servell de criatures. El dimarcs següent vaig anar a l'ajunntament a denunciar-ho, ja que al voltan meu hi havia tres policíes que s'en van adonar del que allà passava, per tant testimonis han vaig tenir un bon grapat.

    Escrit per Francesc Sintes 03 Set 2007, 23:26

    Espumoso, què és açò de què parles? No ho havia sentit a dir i m'interessa. On puc trobar detalls?

    A Una que..., la veritat és que no vaig a les festes fa molts d'anys i crec que moltes deles coses que hi passen tenen a veure amb l'alcohol, però no tot. La decisió de "frenar" una mica l'abocament d'aigua, em sembla correcta i tenc entès que el president des Casino ho va acceptar més o manco bé. Insultar és patètic i fer-ho davant d'una casa particular és lamentable. Tothom sap quan es va començar a pervertir Sant Llorenç.

    Escrit per xec 04 Set 2007, 02:01

    la pregunta és si actuarà o no sa justicia, o sa fiscalía, ja que no conec pitjor atentat contra sa democràcia que els fets produits a Alaior.
    I també me demán si sels aplicarà sa Llei antiterrorista, ja que es tracta de un clar exemple de kale borroka.
    I que diu el PP si un grup de radicals de HB insulta o increpa a un Alcalde? Demana s'aplicació de sa Llei antiterrorista? Demanen pressó per manco del que han fet aquesta colla d'impresentables?
    Idò ala, que s'apliquin sa medicina...

    Escrit per tònia 04 Set 2007, 11:58

    Xec, em fa l'efecte que tot quedarà allà on està... la siudat industrial i universitaria dalt un toronet, on no hi passa mai res i on tothom s'estima com a bons germans. Molta foto dels fets, molt video, molta denúncia... i punt. De tant en tant quan la del PP s'envalentoni li retreuran el video del seu fill en plan fatxa i braç alt i ella posarà cara de circumstàncies i farà una carta al diari per defensar-se. Res home res. Tots innocents. I el poble dorm el son dels justos i a Comarquinal regna la pau.

    Escrit per Una que va sofrir l'insult 04 Set 2007, 12:25

    Imagin que el menys la justícia fara arriba les denúncies als interesats, després la feina es seva. He de dir que amés dels insults verbals també un company meu va rebre cops de puny al clotell amb repetides acocions, per tant ell també a fet la denuncia pertinet.
    Tots aquests despropòsits contre ciutadants que només expressavem el nostre rebuix cap aquestes persones molt exsaltades per l'alcohol i barrejant els resultats de les eleccions en un dia de festa. No enteniem com després de arribar fins l'ajuntament vitoreant a un senyor damunt dal coll i cridant contre l'alcalde..Pau no et volem, Conya sí, pau al paredon i conya al sillón. Vits que l'alcalde ja no es trobava a l'ajuntament es van dirigir cap al domicili privat, sensa deixar d'insultar, amb paraules molt gruixudes. Nosaltres vam comentar-los que era patètic arribar fins el domicili particular del alcalde, vam comentar que una vegada acabada la seva feina era una persona com nosaltres, que tenia vida privada, la resposta (d'ells) va ser: arribarem fins on faci falta, en Pau sabrà qui som nosaltres. Una vegada van arribar davant del domicili de l'alcalda arribava la seva dona i no m'hagues agradat ser ella a aquells moments.
    Per tant, deprorable els fets del dia Gran de les festes de san Llorenç.
    Només damanaria a la gent de seny que no tregues les coses de lloc, tot té un moment i un espai, no es pot barrejar les coses d'aquesta manera tant barruera. La democràcia precisament es aceptar la veu de la majoria del poble.

    Escrit per sima 04 Set 2007, 12:50

    Aquest nenes del PP no pasariem un control antidoping.
    Hi ha q sabra emprar ses drogues, nenes, ai si sa mama ho sapigues ai, ai malo, malo.

    Escrit per espumoso ponto 04 Set 2007, 19:29

    Francesc,los datos:El s.r Joan Lladó de ERC es conseller de interior del Consell Insular de Mallorca.
    Este caballero,junto a otros miembros de IU y del PSM asaltaron la propiedad del periodista Pedro J.Ramirez,y delante de su mujer y su hija le dirigieron graves insultos.Estos lamentables hechos,o los de las fiestas de Alaior,repudiables desde todo punto de vista,se quedarian en simples anecdotas sinó fuera porquen forman parte de la provocación mediatica puesta en marcha por la cocina del PSOE con el fin de empujar al PP hacia la "derecha extrema" como dice el "lucido" Zapatero.

    Escrit per Bri 04 Set 2007, 20:45

    Va, espumoso ponto, no mescleu ous amb caragols ni insulteu la nostra intel.ligència. Estam parlant de dos afers molt diferents, no intenteu justificar la vostra actitud totalment incorrecte, antidemocràtica i fora de lloc amb exemples com aquest. Quina provocació mediàtica hi ha en els fets d'Alaior?

    Escrit per espumoso ponto 04 Set 2007, 22:23

    !Ah¡ Bri,disculpa,no habia caido en la cuenta de que cada acción politica,por estúpida que sea,deja de serlo según las gafas con que se miren.

    Escrit per baywatch 05 Set 2007, 00:13

    M'han dit, i m´ho crec, que a més de les estopades de davant l'ajuntament, almanco van agredir una persona al davant de can Pau. Allà, a la persona que intentava impedir que el piguéssin la van insultar dient-li "puta socialista", així, en castellà, fills de famílies s'Alaior de tota la vida. Curiosament, una joveneta alaiorenca a temps parcial emprava també aquesta preciosa llengua quan va arribar la policia. Frases com "todos sentados al suelo" o "de aquí no se mueve nadie" passaran gloriosament a "el acervo" popular alaiorenc.

    Escrit per Francesc Sintes 05 Set 2007, 01:10

    I ves, si tot va succeir al carrer de Miguel de Cervantes... en quin idioma havien de xerrar? M'han contat coses de l'alaiorenca a temps parcial. No sé si es tracta de la mateixa persona a qui et refereixes, em sabria greu per son pare i per la seva àvia, a.c.s.

    Escrit per tònia 05 Set 2007, 01:25

    us referiu a la filla d'aquell actor amateur? bona peça...

    Escrit per Miquel d-aló 05 Set 2007, 11:15

    Actor amateur o autor teatral amateur? I si deis qui era per no confondre?

    Escrit per tònia 05 Set 2007, 11:20

    miquel, tens raó, son pare és autor d'obretes de teatre ridícules que escriu per passar l'estona... més valdria s'hagués dedicat a educar sa filla

    Escrit per Miquel d-aló 05 Set 2007, 11:38

    Així ho tenim clar: son pare és en Tanus. El pare no en té cap culpa i és una bona persona. Sa mare tampoc no en té cap culpa.

    Escrit per Magda 05 Set 2007, 12:33

    Espumoso tonto, no ponto, et queda molt millor el calificatiu em semble. Quan les persones no són tolerants califiquen a tothom igual, i per sort no som tots iguals, la manera com compares els fets d'alaior amb en J. ramirez ja demostres com rasses les coses, per tant, cap comentaria al respecte. Només et vui dir, que vosaltres els rancis (derechones) no criticau cap actuació dels vostres per barruera que sigui sense deixar de comparar-la amb algun-altre, per suposat, dels contraris. Sou tan perfectes que la resta dels humans no compta per res.
    Cordialment.

    Escrit per xec 05 Set 2007, 12:43

    per curiositat, m'agradria saber si na Coia o algú del PP ha demanat disculpes per l'actuació de algúns dels seus afiliats.
    També voldria saber si han obert expedient (esper que d'expulsió) dels afiliats que van participar en l'agressió.
    Supòs que s'ha fet; però no ho sé.

    Escrit per Francesc Sintes 05 Set 2007, 14:01

    Magda, no sé qui és n'espumoso i no estic gaire d'acord d'acord amb ell, però açò de "tonto" ho hauríem d'evitar. En Pedro J. no em cau bé, ja no m'hi queia quan passava per "progre". Aleshores, un amic que treballava a un hotel de Son Bou em va contar que s'havia negat a sopar amb la gent normal i que havia dit "Yo no como con proletarios". La protesta del diputat de què parla n'espumoso, si va anar acompanyada d'insults és rebutjable: hi ha més piscines il·legals a Mallorca i a Menorca. L'amo de la psicina ja es desqualifica quan es vest amb "corpiño rojo" i es deixa mullar per una "lluvia dorada"...

    Ara m'acaben de dir a quin bar van voler fer boicot per "roig" durant Sant Llorenç i no m'ho podia creure. Sempre havia cregut. i crec, que la propietària és del PP. I a més a més és una persona excel·lent.

    En definitiva, no ens insultem, per favor. Almanco en aquest bloc: no vull que em tornin a denunciar.

    Escrit per tònia 05 Set 2007, 17:03

    Miquel d'Alaior, evidentment si s'al·lota és major d'edat, tota sa culpa és d'ella. Ara als seus pares només se'ls pot caure sa cara de vergonya, poca cosa hi poden fer per aclarir-la...

    Escrit per Panxa Rotja 05 Set 2007, 17:14

    Espumoso,
    Els diputats de qui ralles no van assaltar cap casa ni domicili d'en Pedro J., sinó que van passar per una zona de domini marítimo-terrestres de Costes, en la qual el personatge de El Mundo hi havia construït una piscina de forma irregular, impedint el pas per una zona QUE ÉS DE TOTHOM.

    Escrit per espumoso ponto 05 Set 2007, 18:48

    Magda,guapa,tolerante...es evidente que el debate democratico te produce salpullido;eso se cura con el tiempo y escuchando a los demás.

    Francesc,si se pretende ser honesto hay que huir de la hipocresia;los malos ejemplos para la convivencia,son malos vengan de donde vengan,y son malos,independientemente que la persona atacada le guste jugar por encima o por debajo de las sabanas.

    Escrit per Panxa Rotja 05 Set 2007, 19:38

    Per cert, Espumoso. Seguint el teu exemple, estaries comparant la Coordinadora per sa Defensa des Camí de Cavalls (que, com els d'ERC, transiten lliurement per zones de domini públic o de servitud pública, al marge de si algun individu ha intentat apropiar-se-les o no, com en Pedro J. o son pare d'en Juan Manuel Lafuente) amb els energúmens que, com un falcat de nazis, van a concentrar-se davant el domicili del batlle i criden al boicot contra els comerços dels altres (els marquen, com al berlín dels anys 30 els pintaven l'estrella de David).
    S'ha d'anar més viu amb el que es diu i amb el que es compara.

    Escrit per Magda 05 Set 2007, 21:01

    Espumoso, segurament sóc més tolarant que tu, el debat mai m'ha produït (salpullido)i menys quan és un debat democràtic. El que passa és que vosaltres, i em referixo als teus cuasi mai voleu un debat seriós, sinó que us agrada més ( saliros por la tangente) quan hi va dels vostros interessos, els monetàris especialment.
    Gràcies por lo de... guapa. TolerantE.

    Escrit per Francesc Sintes 05 Set 2007, 22:52

    Espumoso, no et defens el diputat. Si va insultar la va vessar. En el cas d'en Pedro J. no crec que aquest tingués raó legal, però aquí m'atur. Evidentment tot el que va passar a casa seva va ser un excés: són els jutges els que han de decidir si la piscina era "seva", la gent no pot anar a insultar-lo. En açò et don la raó. És comperable el seu cas al del batle? No ho crec. En Pau no és cap provocador i el conec de tota la vida. A més a més la seva petició era assenyada, però açò és independent. Aquí he dit prou coses contra l'esquerra i més d'una vegada.

    Quant al boicot a na Divina, qualsevol cosa que pugui dir sobraria. El seu fill, en Joan, ha format part de les llistes del PP i ella mateixa em sembla que ho és (segurament era). No entenc que durant les Festes es vagin produir aquests actes. Tampoc no ho entendria si l'Ajuntament d'Alaior fos del PP o si la gent protestava davant del domicili d'un regidor popular. Per exemple, quan fa uns quatre anys hi va haver pintades a les seus del PP, vaig estar temptat, per primera vegada, de votar-los i no per simpatia, sinó perquè em destorben les pintades.

    Escrit per espumoso ponto 06 Set 2007, 15:37

    Magda, que el rumor de las olas acune tu pecho y tu espiritu.
    Fancesc,tu postura te honra.
    Panxa rotja, en parte has dado en el clavo.
    Las manifestaciones por el Camí de Cavall,estaban bien organizadas,con un objetivo claro y tenian al frente a personas responsables que en todo momento sabian cuales eran los limites, incluso en los momentos mas delicados se ponian al frente para frenar cualquier estupidez que pudiera repercutir en el objetivo que se perseguia.Eso fué lo que le permitió a la coordinadora mantener la credibilidad,a pesar de las tenazas de Narbona y Portella.Ahi tienes un ejemplo que marca las diferencias con los impresentables que asaltan la casa de una persona,sea quien sea,y tienes que dilucidar hante tu propia conciencia,si nó es un insulto a la inteligencia,darle el puesto de responsable de orden publico a un personaje que no es un ejemplo absolutamente de nada.

    Escrit per oreneta 06 Set 2007, 15:58

    homo, un insult a la intel·ligència també ho és la piscina del teu amic, "cianuro espumoso", la qual està oberta als escolars perquè puguin visitar-la -supòs que com a element paissatgístico-cultura.

    Escrit per Panxa Rotja 06 Set 2007, 16:25

    Espumoso: no esquivis el clau!
    Els dirigents d'ERC que esmentaves no van assaltar la casa ni el domicili de ningú! El que van fer és banyar-se a una piscina que hi ha a la zona marítima terrestre de la Costa dels Pins, a Son Servera, i que s'havia construït de forma fraudulenta en Pedro J.
    No han assaltat, per tant, cap casa. I el que hauria de dil·lucidar la consciència és si no és un insult que el màxim responsable d'un gran mitjà de comunicació, que té una enorme responsabilitat en el foment de les actituds cíviques, és un tio que privatitza, a iniciativa pròpia, un tros de costa que és de tothom.

    Escrit per miquel d'alo 11 Set 2007, 14:59

    De bona font sé la fila d'en Tanus va anar a disculpar-se cosa que em fa modificar l'opinió que en tenia. na coia, en canvi, va mostrar el "plumero" al plenari i després a la tele.

Deixa el teu comentari








 authimage