Assimilació nacional (V)

Escrit per Francesc Sintes Giménez | 6 Mai, 2008

    No sé si paga la pena continuar discutint sobre aquest tema. Alguns pobles (algunes nacions) tenen (tenim) el que ens mereixem. Ens assimilat del tot i punt. Açò no és nou. No faré cap crítica contra l'assimilador, que ha sabut triomfar, però em dol el comportament d'alguns assimilats. Segons les dades oficials, quaranta-tres mil catalans –només compten els del Principat— resideixen a Madrid. L'u per cent de la població madrilenya és nascuda a Catalunya. El resultat ja el coneixem.



    I bé, acabaré amb una imatge, la d’un famós mapa d’Espanya que es conserva a la Biblioteca Nacional (la de l’Estat, evidentment). No és gaire antic, només té cent cinquanta anys. Segons la distribució que s’hi fa, servidor no pertany ni a l’Espanya “puramente constitucional”, ni a la foral, ni a la colonial, ni a les Canàries Som resident a un territori inclòs dintre de la “ESPAÑA INCORPORADA O ASIMILADA. Comprende las once provincias de la Corona de Aragón, todavía diferentes en el modo de contribuir y en algunos puntos del derecho privado”. Gràcies a la Constitució actual, als jutges que la interpreten i als sacerdots (polítics) que la sacralitzen, finalment l’objectiu s’ha aconseguit. M’han assimilat, al·leluia! Ja sé on som i qui som. M’han convertit en part d’un estat que diverses vegades ens ha fet fora i que altres ens considera de segona categoria. Som uns masoquistes.

    Aquest és el mapa. Menorca és aquella illa petita que hi ha a la dreta. Ho dic per si algú encara pensa que és al costat de Móstoles. M’han fet un home. Feliçment assimilat.




36 comentaris i 0 retroenllaços

    Escrit per Talaiòtic 06 Mai 2008, 09:39

    Molt revelador el mapa. Fa temps que el tenc guardat i crec que encara no l'havia tret en Es Poblat. Deixa les coses clares.

    Escrit per confinat 06 Mai 2008, 09:44

    No s'ha conseguit cap objectiu. El terrible assimilador ha deixat mantenir els privilegis econòmics i jurídics (un arcaic i obsolet dret foral -ridícul i retrògrad-) dels que deis "assimilats" durant tot aquest temps de "conquesta".

    M'agradaria saber perque Aragó te sempre un tractament diferenciat; respectant la seva situació i no insultant a la seva gent perque no clama per la independència de l'entelèquia dels Païssos Catalans.
    Jo voldria que també aquí que vosaltres que voleu imposar dessitjos i sentiments -disfressats d'historia adulterada i de voluntarista legitimitat- em deixessin uestar i no me tractassil d'ignorant, de manipulat, assimilat (es adir, de blaver, maketo, xarnego, etc..) perque question la meva catalanitat.

    Suposo que el mapa que dibuixes es paraula de deu.

    I Mostoles es una ciutat prou digne. On hi viuen molts de obrers soferts, amb les mateixes condicions que viuent els "invassors" que vos fan rics a la periferia de Barcelona o els puristes catalans els volen veure confinats. Aquells que van defensar BArcelnoa i CAtalunya fins al final a la guerra que tant poc us importa.

    No soc català. I si ho soc RENEG DE CATALUNYA. No hi ha res que sigui o hagi de ser etern.

    I aquí guanya democràticament Espanya.

    Escrit per Frances Sintes 06 Mai 2008, 09:44

    Massa clares, Talaiòtic. No ens hi volen, però som caparruts i la majoria en vol formar part. No és bo d'entendre.

    Escrit per Francesc Sintes 06 Mai 2008, 09:53

    Confinat, no t'has de sentir tractat de cap d'aquestes coses amb què tu dius que et volem qualificar. El mapa, a més a més, no "va a misssa".

    No tens perquè haver de renegar d'una cosa que no et sents. Em sembla molt bé que no vulguis ser català. És molt respectable. On no estic tant d'acord és quan parles de manipulació històrica. D'açò, en podríem parlar molt i molta estona. Tothom manipula i per cada banda.

    Res contra Móstoles. És més, segur5 que hi ha habitant d'aquesta respectada vila que són molt més honorables que alguns dels meus veïns: cabildos, menorquins, catalans...

    El dret foral pot ser antic, però per què ha de ser pitjor que el de la "España puramente constitucional"? Recorda que "Los Comuneros" també demanaven quelcom de semblant.

    Recorda que tenim una cafè pendent.

    Escrit per oreneta 06 Mai 2008, 10:41

    per fi s'ha arranjat el senyal de Catalunya Ràdio, quin alè!!!!

    Escrit per Alexandre Pineda i Fortuny 06 Mai 2008, 15:03

    Molt polit és aquest mapa i només té 50 anys. "incorporada i asimilada", ho completa amb precisió.
    Fujo d'estudi, caram amb els nois del PSC, un d'ells batlle de Mataró durant una pila d'anys i ara diputat al Parlamentet de Cat. vol fer fora a la Terribas perquè diu, va maltractar a Montilla, en una entrevista, que jo sempre m'estalvio. SALUT, GUANYARÀ LA DEMOCRÀCIA!, VENCÉREM AL SIMULACRE ACTUAL!

    Escrit per Incorporado-asimilado 06 Mai 2008, 19:25

    Alejandro:

    El mapa es de 1850, ¿no te parece que las cosas han cambiado desde entonces? ¿Por qué seguís exigiendo ser unos privilegiados? Todos debemos tener los mismos derechos.

    Escrit per Francesc Sintes 06 Mai 2008, 22:35

    Incorporado, supòs que fas broma, no? Tens raó que el mapa és de l'any 1850, però no sé si és massa correcte canviar el nom de les persones.

    Escrit per Talaiòtic 07 Mai 2008, 10:51

    Es increïble, n'hi ha que confonen privilegis amb tenir una legislació pròpia. Els portuguesos són uns privilegiats per no pagar imposts a Madrid? Els comuners castellans defensaven uns privilegis o defensaven el seu dret a no ser la perifèria de l'imperi espanyol dels catalans?

    Compte amb el llenguatge, que no és el mateix parlar del concepte de "privilegi" del s. XVII, que era una NORMA o un PACTE entre el rei sobirà i les institucions d'un territori que parlar de privilegi al s. XXI, que suposa no aplicar una norma vigent de caràcer general en benefici d'uns interessos particulars.

    Escrit per Fan d'oreneta 07 Mai 2008, 14:11

    Té raó n'Oreneta i l'ha clavada. Llegir tot el que diu l'autor del blog és com escoltar Catalunya Ràdio.

    Francesc: t'has plantejat d'anar a residir a la teva Catalunya? No ens vulguis convertir en naionalitzats dels Països Catalans. llengu sí, política no.

    Escrit per Fan d'oreneta 07 Mai 2008, 14:13

    Té raó n'Oreneta i l'ha clavada. Llegir tot el que diu l'autor del blog és com escoltar Catalunya Ràdio.

    Francesc: t'has plantejat d'anar a residir a la teva Catalunya? No ens vulguis convertir en naionalitzats dels Països Catalans. llengu sí, política no.

    Escrit per oreneta 07 Mai 2008, 16:26

    sorry! ho deia ben en de veres, lo de quin alè, pq encara q de política sempre n'hi ha arreu, em sembla que la Corporació Catalana representa un esperit de mitjà de comunicació que congenia la ideari d'una societat més oberta i plural, i, el més important sovint, el sentit de l'humor m'és molt proper. A més, ho fan en la meva llengua, què més demanar? És un alè, una finestra oberta, amb aire fresc.
    Salut i força

    Escrit per Francesc Sintes 07 Mai 2008, 19:38

    Fan d'oreneta, estic content que li tenguis adoració. També m'agrada molt Catalunya Ràdio i la resta d'emissores de la Corporació (tot i que alguna ja no se sent molt bé i que prest no en sentirem cap gràcies a PP, PSOE, PSM i EU). Sobre la resta del que dius, discrep, però no passa res. Qui es vulgui sentir part integrant del Països Catalans des d'un punt de vista polític, que si'hi senti. Qui hi estigui en contra, també hi té dret. I el mateix podem dir dels que opinene que només hi ha relació cultural. La gent és lliure, com Catalunya Ràdio (i no sempre.

    Escrit per Talaiòtic 08 Mai 2008, 09:02

    Llàstima que la llibertat d'elecció que donam nosaltres per sentir-se part integrant dels Països Catalans o no des d'un punt de vista polític no la doni l'Estat castellà per sentir-se'n al marge també políticament. És estrany que la llibertat de triar sempre vagi només en benefici d'una opció...

    Escrit per Francesc Sintes 08 Mai 2008, 10:37

    Per primera vegada estic content de poder fer-te una petita (només cultural, no política) rectificació. En política tot continua igual. Dimecres passat vaig llegir aquesta notícia i no m'ho podia creure. Et/us deix l'adreça. Si no funciona la trobareu a la pàgina 15 del suplement de Cultura de 3/5/2008 del diari Avui. Millor si la baixau en la versió PDF.

    http://multimedia.avui.cat/pdf/08/0501/080501sup_a015.pdf

    Escrit per Alexandre Pineda i Fortuny 08 Mai 2008, 12:33

    Home, jo durant la dictadura del gran nacionalista espanyol que fou Franco. Veiem: igual ara, tothom que em vulgui espanyolitzar el nom queda retratat i s'autoqualifica. Podeu pensar els intel·ligents que escriviu en aquests blocs, o en sou comentaristes, que no m'escandalitzo per aital disbarat antidemocràtic, m'ha succeit a gavadals. SALUT !! i CONTINUARÉ, SENT DEMÒCRATA RADICAL, què és la única radicalitat que obre camins !!

    Escrit per Talaiòtic 08 Mai 2008, 18:11

    Et refereixes al llibre "El nacionalismo lingüístico" de Juan Carlos Moreno Cabrera! El coneixia. Tota una revelació en l'àmbit espanyol, l'excepció que confirma la regla. En podeu llegir una recopilació d'entrevistes i notícies en aquesta pàgina, inclosa la de l'Avui que hi acab d'enllaçar. Podeu veure més comentaris a la primera pàgina del fòrum.

    Escrit per Francesc Sintes 08 Mai 2008, 18:18

    Jo no el coneixia fins la setmana passada. No sé si és l'excepció --hi ha més casos-- però és una alenada.

    Escrit per Talaiòtic 08 Mai 2008, 19:18

    Sí que és una alenada sí. No sé quants n'hi ha com ell, però n'hi hauria d'haver molts més!

    Escrit per Alexandre Pineda i Fortuny 09 Mai 2008, 11:47

    Companys demòcrates! Acab d'escriure un article "L'1 per cent al nostre favor", eixirà el 31 de maig d'enguany a L'ESTEL, de MALLORCA. On a més de parlar del llibre del catedràtic de política lingüísta de la Universitat de Madrid que esmenteu en Moreno...ben cert una denúncia molt polida sobre la realitat de les llengües al regne espanyol. També faig propaganda d'un altre llibre del catedràtic de la Universitat Juan Carlos I, és Jesús Huerta de Soto "Nuevos estudios sobre economia política" (Unión Ed. Madrid 2002), on deixa ben retratada la realitat de la política "centralista", llegiu -imperialista- de l'estat. Cerqueu-los i gaudireu d'espanyols, que han eixit de la resclòsita i visigòtica atmosfera dominant. SALUT!

    Escrit per Francesc Sintes 09 Mai 2008, 13:05

    Ja en tenim dos, Alexandre! segur que en trobarem més i en molts d'àmbits: polític, cultural... No podem generalitzar, certament. Tanmateix, la veritat és que n'hi massa pocs i, justament per açò admir més aquelles persones que saben ser "impopulars" entre els seus.

    Escrit per Talaiòtic 09 Mai 2008, 13:52

    Certament tenen molt de mèrit, per anar a contracorrent de la riuada de nacionalisme espanyol que inunda Castella i atrevir-se a dir les coses pel seu nom s'ha de ser valent. També era valent el diputat rossellonès que aquesta setmana ha emprat la nostra llengua per primera vegada a l'Assemblea francesa, a París. I el van fer callar igual que ho fan a Madrid.

    Salut i democràcia!

    Escrit per Magda 10 Mai 2008, 13:31

    Talaiòtic, acab de llegir l'entrevista de l'autor del llibre " El nacionalismo lingüístico". De Juan Carlos Moreno Cabrera.Tens raó, n'hi hauria de ver-hi molts més com ell, penso que té bona par de raó. El menys demostra que té valentia, anar contra corrent es bastant difícil.
    Bon dia.

    Escrit per Talaiòtic 10 Mai 2008, 17:19

    Magda, estic content que estiguis d'acord amb aquest autor. Diu coses ben certes... Em fa gràcia quan en una entrevista diu que algunes persones ja han "caigut" pensant que es compraven un llibre contra el nacionalisme català i es troben amb tot el contrari, descobrint que els únics nacionalistes són ells, els espanyols!

    Escrit per Francesc Sintes 10 Mai 2008, 18:19

    Ara acab de llegir les altres quatre entrevistes, Talaiòtic. M'has fet malbé el pressupost per a compres de llibres! En tenia tres (dos d'en Raimon Panikkar i un del seu germà Salvador Pániker) de mirats i dubtava quins triar. Ara ja són quatre i no vull passar de dos per mes, si vull arribar a dia 30.

    No sé quina de les cinc entrevistes m'agrada més. Haurem de tocar, d'una manera fina, el tema.

    Escrit per Mercé 10 Mai 2008, 22:31

    Visquin i sent del principat tenc relació, he viscut temporades, a ses Illes. En començar a emetre IB3,tot d'una me vaig incorporar a ser una fidel seguidora. IB3 és una TV molt feble de qualitat pro rallaven illenc!!!, i a jo me curava un poquet l'enyorança. Els temps del PP, molt de castellà. Ara, amb s'esquerra, com ells se defineixen, m'he quedat sorpresa de com se manipula a la "chita callando" i esteim veient un programa i el tallen , (sempre proves) llavò surt una postal turística hores i hores. Estan fent com al País Valencià, no volen que els catalans de llengua tinguem contacte. Ningú ho pensa denunciar? Ho saben vostès que això passa?

    Escrit per Francesc Sintes 11 Mai 2008, 08:27

    Personalment ho denunciat prou vegades, en aquest bloc (tele i ràdio) i a la premsa. També en Talaìotic fa el mateix al seu bloc. Jo només mir, bàsicament,TV3, el 33 i Digital+. La veritat és que IB3 només em fa nosa, però no pel seu contingut --no el pos i ja està-- sinó perquè la freqüència ocupa un lloc que preferiria que fos per una altra emissora. PP=PSOE? A vegades sí.

    Escrit per Mercé 11 Mai 2008, 13:41

    És irrellevant que vostè no el pos -si no vol- és lliure!, però, esteim dins el 2008. Ningú se creurà que sigui per problemes que no tenen solució. Ho fan per no crear clientela de fora d'Illes. A València ho van mostrar, amb Eliseu Climent al capdamunt.

    Escrit per Talaiòtic 11 Mai 2008, 16:50

    Mercè tens tota la raó del món. Al Principat ja només es veu IBSat en analògic, no IB3, i només emeten la programació pròpia i quan fan sèries, documentals o pel·lícules tallen per posat les postals de les illes amb música de fons.

    I el pitjor és que aquest és el futur que ens espera. Quan es pugui veure TV3 a les illes en digital (si s'arriba a veure...), segurament ens faran el mateix. No veurem TV3, sinó la TVC Internacional, amb molt de cor de la ciutat i cap pel·lícula ni sèrie que no sigui de producció pròpia.

    És una vergonya impresentable! Ens tractam entre territoris dels Països Catalans com a estrangers. Volem que TV3, canal 33, 3/24, K3-300, IB3, canal 9 i Punt 2 es vegin íntegrament al Principat, al País Valencià, i a les Illes!

    Escrit per Francesc Sintes 11 Mai 2008, 16:58

    Tens raó Mercè: és irrellevant que no el posi. Fa un any que ens van prometre de resoldre el tema --en Talaiòtic ho diu ben clar-- i encara estam igual. Ara ha desaparegut un canl mallorquí i per tant hi ha més espai i menys excuses.

    Hi insistesc: amb la ràdio passarà el mateis d'aquí quatre dies. Ja tenim problemes per escoltar les quatre emissores de Catalunya Ràdio. Escoltar RAC-1 o altres és impossible.

    Escrit per Mercé 11 Mai 2008, 19:06

    El que me costa més d'entendre és que sa gent del PSOE, que van de demòcrates, siguin tant nacionalistes espanyols com els del PP,(amb el que això comporta!!)son exactament iguals. I els seus votants se pensen que voten a les esquerres!! Alguna gent me pareix que va pensar que democràcia sols era anar a votar + llibertat d'expressió. Els va sortir "l'Os" incòmode de sa llengua no-castellana i miren d'anar-ho matant apoc apoc i en silenci. I la gent que se pensa ser d'esquerres i progressista, tot el sant dia manifestant-se a favor dels drets humans ... del Sàhara, Etiòpia etc... NO HO VEU EL QUE PASSA? Es mata ajudant a guanyar les eleccions a Zapatero; aquell que después farà mans i mànigues per lleva-los-hi la llengua de sa mare. No cal dir que del PP una s'espera el pitjor, amb ells ja sabem on tenim l'enemic. Ara, venint del PSOE la perversió està servida. I és molt més repugnant.

    Escrit per Mercé 11 Mai 2008, 19:26

    nomenen ministra dels exèrcits a una dona ( fantàstic!) però les dones des carrer esteim cobrant el trenta per cent manco de sou per sa mateixa feina que els homes. I que jo sàpiga no ho pensen arreglar, ni en parlen... Tot el dia parlant que hem de ser IGUALES IGUALES IGUALES( però en les autonomies - que els hi preocupa moltíssim-, NO DELS SALARIS...) Quin cinisme! Però, que "progres" que som!, mos quedem amb el personal.... Amb sort parlaran "DEL-GOBIERNO-DE-ESPAÑA" a algun diari de Europa. Puag!!

    Escrit per guaraní 11 Mai 2008, 19:35

    Yo tengo un mapa de Pangea,un legado de mis antepasados,de cuando la tierra,en este planeta agua,era una gran isla.
    Cuentan que no habia fronteras y que toda la comunidad tenia una conciencia colectiva.

    Escrit per Talaiòtic 11 Mai 2008, 20:11

    Idò t'han enredat, guaraní, perquè com no fos la consciència col·lectiva dels dinosaures...

    Escrit per Mercé 11 Mai 2008, 20:16

    Aquest guaraní és el tipic que se mofa de tot, fa acudits per distreure. I ... distreu!.

    Escrit per Francesc Sintes 11 Mai 2008, 20:45

    Als guaranís no els ha anat massa bé. Ara mateix la seva cultura és a punt de perdre's. La trobarem a pangea?

Deixa el teu comentari








 authimage